ABC van campus Pegasus

Wat maakt onze school zo'n leuke plek om te leren?


A

De avondstudie kun je volgen vanaf 10 september 2018. Op maandag, dinsdag en donderdag is er avondstudie tot 17u00, op vrijdag is er avondstudie tot 16u30. De avondstudie vindt plaats in het schoolrestaurant.

F

Problemen met de printer? Ziek geweest en wens je leerstof te kopiëren?
Voor fotokopieën kun je op het leerlingensecretariaat terecht en in lokaal B1.04 (ICT-dienst) kun je documenten laten afdrukken. Gelieve cash te betalen. Kostprijs € 0.05/kopie. Openingsuren: 13u40 en 13u55.

G

Via onderstaand grondplan vind je terug waar o.a. het schoolrestaurant, de klaslokalen en fietsenstalling gelegen zijn en lees je meer over de invulling van verschillende gebouwen.


Download de plattegrond

L

Indien u reeds een lockertje wilt aanvagen gelieve zich te melden in lokaal B1.04. De leerlingenlockers worden eerst voorbehouden voor onze eerstejaarsstudenten. De huurprijs voor een volledig schooljaar bedraagt 15 euro. Indien u dit wenst kunt u nu reeds een locker voor uw kind reserveren door onderstaand formulier in te vullen. Wanneer je problemen ondervindt met het gebruik van je locker of als je vragen hebt over het contract, neem dan contact op met jos.rousseeuw@pegasusoostende.be

O

Gratis office licentie(s) voor alle leerlingen van Athena

Iedere leerling secundair onderwijs krijgt het gebruiksrecht voor een gratis Office licentie, aangeboden door Athena en Microsoft, te installeren op zijn/haar persoonlijk toestel. Deze licentie kan gebruikt worden gedurende de volledige schoolloopbaan, daarna vervalt de licentie automatisch.

Alle leerlingen hebben een licentiecode ontvangen (inloggegevens van de leerling) om Office 365 vijf maal te installeren. Hiermee worden de volgende apps geïnstalleerd op uw computer: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Access, Publisher, Outlook, Skype voor Bedrijven, OneDrive voor Bedrijven

Surf hiervoor naar http://portal.office.com

  • Gebruikersnaam: @pegasusoostende.be 
  • Wachtwoord: *****

Via deze website kan men online werken en via de downloadlink kan men office installeren

P

Pingping

De leerlingen van onze school betalen hun verbruik in het schoolrestaurant meteen met hun pingpingkaart. Leerlingen die hun eigen luchpakket meebrengen betalen het stoeltjesgeld met de kaart.
Om deze betalingen te kunnen uitvoeren moet vooraf geld gestort worden op de kaart.

Aanmelden pingping Wachtwoord vergeten

Hoe starten?

Bij inschrijving ontvangen alle leerlingen een ping-ping kaart met de bijhorende logingegevens.
Het is aangeraden het algemeen wachtwoord meteen te wijzigen. Hierdoor klikt u op de link 'wachtwoord vergeten' en vul daar je gebruikersnaam in PEGAvoornaam.naam

Hoe herladen?

  • Via overschrijving: schrijf het gewenste bedrag met de juiste gestructureerde mededeling.
    De gestructureerde mededeling is uniek voor uw kind en zo komt de storting automatisch op zijn/haar kaart terecht.

Rekeningnummer: BE13 7360 1479 9739
Begunstigde: Alfa-Zet Systems BVBA / Pegasus,
Herckenrodestraat 25, 3550 Heusden- Zolder

Gestructureerde mededeling niet vergeten! Overschrijvingen met geen of verkeerde gestructureerde mededeling worden automatisch terug gestort.
Uw kind kan enkel eten in het schoolrestaurant indien er geld op de kaart staat. U moet rekening houden met maximaal 5 bankwerkdagen na overschrijving vóór het geld op de kaart staat.

  • Online via de pingping website. Vul daar je gebruikersnaam PEGAvoornaam.naam en je wachtwoord in. Klik vervolgens op Top up balance, selecteer het gewenste bedrag en volg de instructies op het scherm
    Opgelet want er worden extra transactie kosten aangerekend.
Hoe je saldo en verrichtingen beheren?

Om je verrichtingen en saldo te beheren dien je te surfen naar de pingping website. Log aan met je gebruikersnaam en je paswoord. Klik op "Mijn transacties" voor een detail van je verrichtingen.

Wat te doen bij verlies van je kaart?

Laat in het OLC je kaart onmiddellijk deactiveren. Zo kan niemand nog betalingen doen met je kaart.
Een nieuwe kaart kost 6 euro.

Aanwezigheden schoolsecretariaat

Leerlingen die verplicht op school moeten eten krijgen automatisch een e-mail wanneer ze niet in het schoolrestaurant zijn.
Dit is een automatisch gegenereerd bericht die elke dag om 14u30 wordt verzonden. Gelieve dit bericht te negeren indien uw kind afwezig was door ziekte of met uw goedkeuren/medeweten.

Geld terugstorten

Online via de pingping website. Vul daar je gebruikersnaam PEGAvoornaam.naam en je wachtwoord in. Klik vervolgens op refund.
De 5 euro kosten worden voor onze school niet aangerekend

Helpdesk

Nieuwe pingping kaart: In het OLC van 11u00-12u00 & 13u30-15u40
Wijzigen e-mailadres: (contact adres bij afwezigheden): Jos Rousseeuw |  Tel.: 059 242 821 | stuur een bericht via smartschool | stuur e-mail

Andere problemen of foutmeldingen: http://www.pingping.be/contact

S

In onze schoolbrochures vind je alle gegevens en nuttige informatie samen.


Download schoolbrochure

In het schoolreglement vind je de wederzijdse rechten en plichten van de leerlingen, de ouders en de school.
We gaan ervan uit dat iedere ouder dit document aandachtig doorneemt, het liefst zelfs voor je je zoon of dochter inschrijft op onze school, dit om verrassingen te voorkomen. Het document biedt u een schat aan praktische informatie!


Download het schoolreglement
Smartschool

Website: https://kapegasus-sgr27.smartschool.be

Aanmelden

Aanmelden op Smartschool Eerst moet je je aanmelden op Smartschool. Hiervoor gebruik je een browser (internetprogramma) zoals Edge(in Windows), Firefox, Google Chrome, Safari... Internet explorer wordt door Smartschool niet ondersteund. Typ als adres in de browser: https://kapegasus-sgr27.smartschool.be . Je bekomt dan een venster waarin je je kunt aanmelden: Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op de knop Aanmelden.

Gebruikersnaam en wachtwoord heb je van de school per brief ontvangen.

Wanneer je zoon/dochter vorig jaar al school liep in Pegasus, blijven dezelfde aanmeldingsgegevens geldig. De aanmeldingsgegevens voor ouders verschillen van die van je zoon/dochter. Meld niet aan met de gegevens van je zoon/dochter want dan mis je berichten die specifiek voor ouders zijn bedoeld en kun je geen afspraken maken voor het oudercontact.

Je bent ook verplicht je wachtwoord te wijzigen. Nadien krijg je een venster waar je verplicht je naam en je e-mailadres moet invullen. Dit is éénmalig maar is noodzakelijk om een bericht te kunnen ontvangen wanneer er brieven voor ouders zijn. Het mailadres is belangrijk omdat het toelaat automatisch een nieuw wachtwoord aan te vragen bij Smartschool. Na bewaren ontvang je een e-mail zoals onderstaande om je adres te bevestigen.

Berichtgeving

Smartschool heeft verschillende mogelijkheden aan boord om je op de hoogte te houden van nieuwe items bijv. berichten, brieven en bestanden op Intradesk… Dit kan via gewone e-mail, je smartphone of in de browser wanneer je Smartschool gebruikt.

Om deze berichtgeving in te stellen meld je aan op Smartschool https://kapegasus-sgr27.smartschool.be met de gebruikersnaam en het wachtwoord voor ouders. Gebruik dus niet het wachtwoord van je zoon of dochter. Klik dan op je naam bovenaan links en nadien op Instellingen berichtgeving. In het venster dat je dan bekomt (zie hieronder), kun je je e-mailadres wijzigen en indien gewenst de berichtgeving beperken. Bij items per module kun je aanduiden bij welke items je een melding wilt ontvangen en op welk apparaat. Duid niet teveel aan want dan word je overspoeld door berichten.

Wat is een co-account?

De co-account is gekoppeld aan de Smartschoolaccount van uw zoon of dochter. Je logt in met zijn of haar gebruikersnaam maar met een eigen wachtwoord.
Je krijgt identiek dezelfde informatie te zien op Smartschool als uw zoon of dochter, zij het met enkele beperkingen (zo is het berichtenverkeer alsook ‘mijn documenten’ strikt gescheiden).

Smartschool app

Met de Smartschool App blijf je betrokken bij je school, ook als je onderweg bent. De App is geoptimaliseerd voor zowel telefoons als tablets. Dankzij de push notificaties ben je altijd op de hoogte van je nieuwe berichten. Smartschool platform: kapegasus-sgr27.smartschool.be

Ik ken mijn wachtwoord niet meer …

Ben je je wachtwoord vergeten, of lukt het aanmelden gewoon niet? Geen nood, lees de oplossingen hier beneden. Lukt het dan nog niet? Contacteer in dat geval het secretariaat of de Smartschoolverantwoordelijke van de school. Zij kunnen je zeker helpen.

Mogelijkheid 1: Ik heb mijn e-mailadres ingevuld in mijn profiel in Smartschool
Als je je e-mailadres in Smartschool hebt ingevuld kan je via de aanmeldpagina van Smartschool een nieuw wachtwoord opvragen. Klik op de hyperlink ‘Wachtwoord vergeten’ en vul je gebruikersnaam in. Er zal een nieuw wachtwoord verstuurd worden naar je e-mailadres dat in Smartschool werd opgegeven.

Mogelijkheid 2: Ik heb mijn e-mailadres NIET ingevuld in mijn profiel in Smartschool
Enkel de Smartschoolbeheerder van de eigen school kan je een nieuw wachtwoord bezorgen. Contacteer daarom ICT-coördinator van de school als je je wachtwoord vergeten bent.
ICT-coördinator Pegasus: Tristan Piolon - tristan.piolon@pegasusoostende.be - Tel.: 059 24 28 16

Mogelijkheid 3: Mijn account is uitgeschakeld
Als je je e-mailadres in Smartschool hebt ingevuld heb je een mail ontvangen met een hyperlink om je account terug te activeren.
Geen e-mailadres ingevuld of geen mail ontvangen? In dit geval kan je enkel terecht bij de Smartschoolbeheerder van de school. Deze persoon kan je account terug activeren.

ICT-coördinator Pegasus: Tristan Piolon - tristan.piolon@pegasusoostende.be - Tel.: 059 24 28 16 - Lokaal: B1.04

U

Uurregeling

SchoolurenBeginEinde
18u259u15
29u1510u05
310u0510u55
Pauze
411u1012u00
512u0012u50
Middag
614u0014u50
714u5015u40
815u4016u30

V

Het schooljaar start op maandag 3 september 2018 en eindigt op vrijdag 28 juni 2019. De twee examenperiodes situeren zich in december 2018 en juni 2019.

De school respecteert de wettelijke vakantie- en verlofregeling.

  • Herfstvakantie: 29 oktober tot en met 4 november
  • Kerstvakantie: 24 december tot en met 6 januari
  • Krokusvakantie: 4 maart tot en met 10 maart
  • Paasvakantie: 8 april tot en met 22 april
  • Hemelvaart: 30 mei tot en met 31 mei

Pedagogische studiedag: 8 oktober.

In het vademecum bespreken we een aantal afspraken in verband met de organisatie van het schoolleven op de campus Go! Pegasus. Willen we onze doelstellingen bereiken, dan is het essentieel voldoende aandacht te besteden aan de naleving van deze afspraken en regels.Afspraken houden echter niet enkel verplichtingen in, maar maken ook duidelijk dat je als leerling rechten hebt in onze school. Naast het recht op degelijk onderwijs, dat uiteraard het belangrijkste is, heb je ook recht op een faire behandeling, op begeleiding bij je taak als leerling en op inspraak op een aantal vlakken. De afspraken in het Vademecum voor de Leerling (opgesteld in samenspraak met de schoolraad, het pedagogisch college en de leerlingenraad) gelden ook als artikel binnen het schoolreglement.


Download het vademecum